124-2433_IMG
  • Golf.se Cup
  • Cassiopeia
  • Tjejgolfen
  • Red Tee
  • QTee
  • Rosa armband från ÅsaHjärtaNiklas
  • Pärlarmband flerradigt från Snö
  • Parfym SJP Lovely
  • Dermalogica Sheer tint moisture
  • Nars The multiple i Copacabana
  • Lyxig bodylotion
  • Ansiktsbehandling på salong
  • Klänning
  • Handväska vit stor modell
  • Puma sneakers
  • Solglasögon med vita bågar
  • Knäkorta jeans
  • Taylor Made Rescue 5:a
  • Cleveland wedge 60grader
  • IMG_0774 Guldskor Odd-Molly tummisar Baglady-halsband Favoritväskan IMG_0769 IMG_0770

    onsdag, februari 22, 2006

    Vårens hetaste trender

    Sitter och myser med tidningen Hennes och deras stora trendspaning inför våren 2006. Wow, vilken härlig modevår! Allt, och jag menar verkligen allt är så himla snyggt. Det finns verkligen trender i vår som passar alla tillfällen och alla humör. Känner att jag får en sån jättelust att skriva en önskelista nu igen..

    - Klassisk enkel kostym (ger alltid lite extra pondus bland gubbarna på jobbet).

    - Khaki modet är riktigt snyggt och funkar på jobbet likväl som på en uteservering med en latte. Har hittat en supersnygg khaki klänning i skjortmodell på Åhlens (minns inte vilket märke).

    - Ääääälskar verkligen modet med sidenband högt upp i midjan eller under bysten. Får vem som helst att se ut som en liten prinsessa. Måste bege mig till en sybehörsbutik och shoppa loss.

    - Det välklädda, lite skräddade modet med prydlig kjol och en liten jacka kommer passa prima på bröllopsresan i Italien. Ser framför mig hur jag sitter på något litet cafe med en latte likt en modern Greta Garbo gömd bakom stoooora glammiga solisar. Hintade lite för blivande maken att jag önskar mig nya solisar av någon schysst designer i tjugotio-års-present, får se om han fattade vinken ;-)

    - Rock-t-shirt, klart man måste ha ett gäng coola t-shirts med häftiga tryck till våren.

    - Preppy modet med en lite sportig touch.... grymt på golfbanan! Ser hur jag svingar drivern iförd välstrukna shorts med smalt skärp, pike t-shirt och välputsade skor.

    - Minikjol (skoj att få visa benen igen.. om man nu lyckas trimma till dem lite).

    - Shorts - I love shorts! Har redan shoppat upp mig på tre nya.. två cityshorts från H&M och ett par korta, svarta med guldkedja baktill från Zara.

    - Knästrumpor, så himla läckert! Tack till Polly också för tipset om knästrumpor på golfbanan - klart man ska ha det att piffa till outfiten med. Kan tänka mig ett par söta rutiga i ljusa pasteller.

    - Klänning, klänning, klänning. Måste bara ha minst en klänning i vår!

    6 Comments:

    Anonymous Anonym said...

    Hi hi tjugotio var ju bra, det tänker jag också fylla i år!

    Kanske dags för dig att hälsa på i Kista nån dag snart då?

    torsdag, februari 23, 2006 10:52:00 em  
    Blogger Anna said...

    Helena: tjugotio it is! Klart jag ska komma ut till Kista! Får passa på nu innan alla pengarna tar slut igen..

    fredag, februari 24, 2006 8:33:00 em  
    Blogger Polly said...

    Klart man ska ha knästrumpor på golfbanan i år, till snygga shortsen och liten söt piké. :)

    Är du medlem här i stan nånstans?

    fredag, februari 24, 2006 9:59:00 em  
    Blogger Anna said...

    Hej Polly: Håller med - knästrumpor får det bli. Håller på att shoppa upp ett litet lager nu :-)

    Är medlem i Enköping (sambon kommer därifrån) men brukar spela en del på olika banor runt stan. Du då?

    fredag, februari 24, 2006 10:03:00 em  
    Blogger Polly said...

    Jag är medlem i en 9-hålsbana på Öland, där vi har sommarställe. Men jag spelar där tillfälle bjuds, gärna med exmannen (!!sonens pappa) som är golfpro och som dessutom får hålla koll på både min och sonens svingar... :)

    Dåligt med golfande tjejkompisar faktiskt, vet du om det finns någon "golfklubb" eller typ sammanslutning av just golfande tjejer, som man skulle kunna haka på??

    lördag, februari 25, 2006 1:01:00 em  
    Blogger Anna said...

    Polly: Vet att Cassiopeia finns för tjejer, det är ett kvinnligt golfnätverk. Kika på deras web-sida. Annars tror jag de flesta klubbar har ngn form av tjejverksamhet som man kan vara med i. Klubben i Enköping ordnar många olika damkvällar och damtävlingar som alla kan anmäla sig till.

    söndag, februari 26, 2006 6:05:00 em  

    Skicka en kommentar

    << Home